31 Aralık 2015 Perşembe

Haydi Onlara bir Yardımımız Dokunsun-Yedikule Hayvan Dostları Derneği 2016 Takvimi


Herkese merhaba!
Yeni bir yıl kapıda.Öncelikle herkese dileklerinin gerçekleştiği sağlıklı bir yıl diliyorum.
Yeni yıl yaklaşırken evlerimize,ofislerimize 2016 yılı takvimleri alındı.Ben ofisimde mutlaka masa takvimi kullanırım.İki yıldır da Yedikule Hayvan Dostları Derneği yararına satılan masa takvimini alıyorum.Bu yılda geleneği bozmadım ve yakın zamanda bir adet edindim.Hala takvimi olmayanlar var ise bu takvimden edinerek sahipsiz canlara ufakta olsa  bir yardımda bulunabilirler.
Öncelikle 2015 yılının takvimini inceleyelim istedim.Fotoğrafları 25 Aralık'ta çekmiştim fakat ancak yazısını yazabiliyorum.
2015 takviminin kapağında dernek öncelikli engelli hayvan sahiplenmenin önemine değinmiş.



 Takvimin her yaprağının arkasında bu şekilde hayvan çizimleri mevcut.



Her yaprakta ise hayvanlar ile ilgili özlü sözlere yer vermişler.



Gelelim 2016 masa takvimine.Bu yılın takvimi boyut olarak geçen yıla oranla biraz daha küçük.
Takvimin kapağında bizi bir sokak kedisi karşılıyor.Her yaprağında fotoğraf sanatçıları tarafından çekilmiş sokak hayvanlarının fotoğrafları bulunuyor.Fotoğrafların her biri birbirinden güzel ve anlamlı.Benim en sevdiğim fotoğraf aşağıda bulunan Sami Uçan tarafından cami avlusunda çekilen kedi fotoğrafı oldu.Adeta makineyi patilemeye çalışmış:)







Biraz dernekten bahsetmek istiyorum. Yedikule hayvan barınağında aralarında engellilerin de bulunduğu yaklaşık 3000 sahipsiz köpek bulunmaktadır.Ayrıca sahipsiz ve engelli olan kediler de mevcut.Toplam alanı 8000 metrekare olan barınak 2001 yılında gönüllüler tarafından kurulmuş.Gönüllü yöneticisi Mimar Meral Olcay.Merkezde toplamda 22 kişi görev yapıyor.Merkezden köpek ve kedi sahiplenebiliyorsunuz. Üstelik tek yapmanız gereken internet sitesinde bulunan bu formu doldurmak.Merkezden kısa sürede size dönüş yapıyorlar.Tabi bir hevesle değil ömrü boyunca ona bakabilecek şekilde fedakarlık yapacağınızı düşünüyorsanız sahiplenin.Sokaklarda barınaklarda sevginize muhtaç onca can varken elbette ''Satın Alma Sahiplen'' diyoruz.
Bizim geçtiğimiz yıl sahiplendiğimiz evimizin baş tacı kedimiz Patik Hanım da yeni yıl havasına çoktan girmiş bulunuyor:)


Takvimlere gelecek olursak,D&R larda satılıyor.Masa takviminin fiyatı iki yıldır değişmedi.10 TL gibi uygun bir ücreti var.Ayrıca 2016 ajandası da var.Fakat benim aldığım D&R da yoktu.Eğer bulamazsam dernek ile iletişime geçip adresime kargolatmayı düşünüyorum.
İstanbul'da yaşıyorsanız ve şansınız var ise mutlaka barınağa gidip ziyaret etmenizi tavsiye ederim.Eğer derneğe yardımda bulunmak isterseniz buraya tıklamanız yeterli.
Umarım bu yazıyı okuyan birileri bir canın hayatında iyi şeylere imza atar.
Mutlu yıllar!
Sevgilerimle...
Elçin AKKAŞ




3 yorum: